نوشته شده توسط : organicagri

کود مایع برای گیاهان آپارتمانی با توجه به این عوامل می‌توانید کود مناسبی برای گیاهان آپارتمانی خود انتخاب کنید. نحوه استفاده از کود برای گیاهان آپارتمانی با توجه به نوع کود متفاوت است. معمولاً توصیه می‌شود که کود را در زمان آبیاری به گیاهان بدهید. در هنگام استفاده از کود باید به نکات زیر توجه کنید: کود را بیش از حد به گیاه ندهید. کود گیاهان آپارتمانی کود بیش از حد می‌تواند به گیاه آسیب برساند. کود را در زمان آبیاری به گیاه بدهید. کودهای آلی به دو دسته تقسیم می‌شوند: کود حیوانی: کود حیوانی از فضولات حیوانات تهیه می‌شود. کود حیوانی حاوی مقادیر زیادی ازت است و بهسازان کشت برای رشد برگ‌ها و ساقه‌ها مفید است. کود سبز: کود سبز از گیاهان مرده تهیه می‌شود. کود سبز حاوی مقادیر زیادی ازت و پتاسیم است و برای رشد گیاهان و تقویت سیستم ایمنی آنها مفید است. کمپوست: کمپوست از ترکیب مواد آلی مختلف تهیه می‌شود. کمپوست حاوی مقادیر زیادی ازت، فسفر، پتاسیم و سایر عناصر غذایی است و برای رشد و سلامت گیاهان مفید است.



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : organicagri

خرید کود مرغی کمپوست مواد مغذی موجود در هر یک از انواع کود مرغی به شرح زیر است: کود مرغی تازه: کود مرغی تازه حاوی مقادیر زیادی نیتروژن، فسفر و پتاسیم است. همچنین، حاوی مقادیری از سایر عناصر مغذی مانند کلسیم، منیزیم، آهن و روی است. کود مرغی خشک: کود مرغی خشک حاوی مقادیر کمتری از مواد مغذی نسبت به کود مرغی تازه است. کود کمپوست کود مرغی کمپوست شده: کود مرغی کمپوست شده حاوی مقادیری از مواد مغذی است که به تدریج در دسترس گیاهان قرار می گیرد. کود مرغی ارگانیک: کود مرغی ارگانیک حاوی مقادیر بیشتری از مواد مغذی ضروری برای رشد گیاهان است. به طور کلی، کود مرغی کمپوست شده بهترین گزینه برای استفاده در کشاورزی و باغبانی است. بهسازان کشت این کود بوی کمتری نسبت به سایر انواع کود مرغی دارد و مواد مغذی آن نیز به تدریج در دسترس گیاهان قرار می گیرد.



:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : organicagri

با پنج گیاه مناسب کشت هیدروپونیک آشنا شوید 1402.07.13



:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : organicagri

از تراکتورها، ماشین‌آلات کاشت و برداشت، تراشه‌زن‌ها و تجهیزات مرتبط می‌توانید برای افزایش کارایی در عملیات کشاورزی استفاده کنید. می توانید بعضی از این تجهیزات را از بهسازان کشت تهیه کنید. از دستگاه‌های کنترل آفات به صورت بیولوژیکی یا شیمیایی و سیستم‌های اطلاع‌رسانی برای زمان مناسب برای اقدامات کنترلی می‌توانید استفاده کنید.دستگاه‌های کنترل تغذیه گیاهان و تزریق کودهای مخصوص به محصولات می‌توانند به بهبود رشد و عملکرد گیاهان کمک کنند.استفاده از دستگاه‌ها و نرم‌افزارهای مرتبط با کشاورزی داده‌های مهمی را درباره عملکرد زمین‌ها و محصولات جمع‌آوری و تحلیل می‌کنند. این ها تجهیزاتی هستند که می توانید برای افزایش بهروری زمین های کشاورزی خود استفاده کنید.

ایجاد زیرساخت‌های مناسب مانند سیستم‌های ذخیره آب، سیستم‌های تهویه خاک، سیستم‌های زباله‌روبی و مدیریت تخلفات می‌تواند به بهره‌وری زمین‌ها کمک کند.به منظور کاهش هدررفت انرژی و بهره‌وری بیشتر، از تجهیزات مرتبط با انرژی خورشیدی، برق بهینه و مدیریت مصرف انرژی می‌توانید استفاده کنید.سیستم‌های حمل و نقل مناسب برای حمل محصولات به بازار و از مزرعه می‌توانند زمان و هزینه را کاهش داده و به بهره‌وری کمک کنند.تجهیزات مورد استفاده بسته به نوع کشاورزی، اندازه مزرعه و شرایط محیطی متفاوت خواهند بود. از کود شوک هم می توانید برای افزایش بهره وری زمین های خود استفاده کنید. همچنین، مهم است که قبل از انتخاب تجهیزات، تحقیقات دقیقی انجام داده و با نیازها و شرایط خود آشنا شوید.



:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : organicagri

کود آهن برای برخی گیاهان رونده ممکن است مضر باشد، به ویژه اگر به طور نامناسب و بیش از حد استفاده شود. کود شوک می تواند کود مطمین تری باشد. آهن در کودها به عنوان یک عنصر غذایی اصلی جهت رشد و توسعه گیاهان مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما در مقادیر زیاد می‌تواند برخی مشکلات را ایجاد کند.بررسی pH خاک بسیار مهم است. در خاک‌های با pH بالا (قلیایی)، آهن به شکل کمی قابل جذب است و ممکن است کود آهن به عنوان ماده اصلی موجود نباشد. اما در خاک‌های با pH پایین (اسیدی)، آهن به طور زیاد جذب می‌شود و افزودن بیش از حد آهن می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند. برای اطلاعات تکمیلی و بیشتر مقاله کود آهن را بخوانید.

 

برخی گیاهان به طور ویژه به آهن نیاز دارند. این گیاهان ممکن است از کمبود آهن رنج ببرند و در این موارد، استفاده از کود حاوی آهن به میزان مناسب مفید باشد. از سوی دیگر، گیاهانی که به آهن حساسیت دارند، ممکن است از اعمال زیاد آهن به خاک آسیب ببینند.قبل از اعمال کود آهن، مطمئن شوید که گیاه نیاز ویژه به آهن دارد. علائم کمبود آهن شامل رنگ‌پریدگی برگ‌ها (کلروز) و تغییر رنگ برگ‌ها به زردی می‌شود. در این صورت، بهتر است با توصیه متخصصان باغبانی اقدام به ترتیب کود مناسب بنمایید.در کل، اگر گیاهان شما به طور ویژه به آهن نیاز دارند و نشانه‌های کمبود آهن دارند، می‌توانید از کود حاوی آهن با دقت استفاده کنید. اگر به هر دلیلی مشکوک به نیاز آهنی گیاهان خود هستید، مشاوره از متخصصان گیاهی می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری مناسب کمک کند. می توانید برای کمک به سایت بهسازان کشت بروید.



:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : organicagri

برای تغذیه و سرسبز ماندن درخت کاج، انتخاب کود مناسب می‌تواند تأثیر مهمی داشته باشد.  برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله در رابطه با کود کاج مطبق بخوانید. در ادامه، تعدادی از کودهای مناسب برای کاج را ذکر می‌کنم:کودهای آلی مانند کود کمپوست یا کمپوست کودر که از تجزیه تخریب‌پذیرها تولید می‌شوند، می‌توانند به افزایش سطح عضوی در خاک کمک کنند و از تغذیه درختان بهره‌برداری کنند.نیتروژن یکی از عناصر مهم برای رشد سریع و سبز ماندن گیاهان است. انواع کودهای حاوی نیتروژن مانند کودهای نیتراته (مثل نیترات آمونیوم یا نیترات پتاسیم) می‌توانند به افزایش رشد سبز درخت کاج کمک کنند.

کود شوک یکی دیگر از انواع کود مناسب برای درختچه کاج مطبق است. این کود مزایای زیادی دارد.پتاسیم نیز به رشد و تقویت گیاهان کمک می‌کند و به مقاومت در برابر تنش‌های محیطی کمک می‌کند. کودهای حاوی پتاسیم می‌توانند به کاهش حساسیت درختان کاج نسبت به تنش‌های مختلف کمک کنند.مهم است که قبل از استفاده از هر نوع کودی، نیازهای ویژه درخت کاج خود را ارزیابی کنید. از آزمایشگاه‌های خاک محلی استفاده کنید تا ترکیب خاک و نیازهای معدنی دقیق تری را برای درختان خود بشناسید. همچنین، دستورالعمل‌های تولیدکننده کود را نیز به دقت دنبال کنید تا مقدار صحیح کود را به درخت کاج خود اعمال کنید. برای دیدن قیمت و خصوصیات بیشتر این کود ها به سایت بهسازان کشت بروید.



:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : organicagri

استفاده از کود شوک در مزرعه‌داری و باغات صنعتی 1402.04.22

تخلخل)، خواص شیمیایی (مانند کاهش در دسترس بودن مواد مغذی و افزایش اسیدیته) را تغییر دهد. و خواص بیولوژیکی کود شوک 95 در صد (به عنوان مثال، کاهش زیست توده میکروبی و افزایش ضریب متابولیک) (بورگز و همکاران، 2019؛ کاوالکانته و همکاران، 2019؛ Teixeira و همکاران، 2019؛ والنت و همکاران، 2019، والنت و همکاران، 2021). بنابراین اجرای استراتژی های مدیریتی برای کاهش اثرات منفی بالقوه استخراج بوکسیت بر محیط زیست و ارتقای بازسازی مناطق آسیب دیده ضروری است. در این راستا، احیا و نگهداری ذخایر کربن آلی خاک (SOC) می تواند حفظ آب و مواد مغذی را بهبود بخشد و فعالیت میکروبی را افزایش دهد و نقش کلیدی در بازیابی خدمات اکوسیستم خاک ایفا کند (بورگز و همکاران، 2019). اکوسیستم های کود شوک بهسازان کشت organic-agri نقش مهمی در تثبیت کربن موجود در زیست توده در بالا و زیر زمین و همچنین از طریق حفظ و تجمع مواد آلی خاک ایفا می کنند



:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : organicagri

بذر یونجه  بهسازان کشت organic-agri 20.01

ادامه مطلب بذر خیار فرا گرفتن گزارش توسعه پایدار اروپا 2022: دستیابی به اهداف توسعه پایدار: قطب نما اروپا در جهان چندقطبی: SDSN - این چهارمین گزارش کمی مستقل در مورد پیشرفت اتحادیه اروپا به سمت SDG است. همچنین 10 مشارکت از دانشمندان و پزشکان را در مورد راه‌هایی برای تقویت رهبری SDG اتحادیه اروپا در داخل و بین‌المللی ارائه می‌کند. ادامه مطلب انتقال به یک اقتصاد دایره ای – شبکه جهانی قرارداد بریتانیا یک دوره وبینار آنلاین 8 جلسه ای ارائه می دهد که در آن بذر یونجه  بهسازان کشت organic-agri بررسی می کند که چگونه شرکت ها می توانند چرخه خود را اندازه گیری کرده و بهبود بخشند، از جمله بسیج کردن مدل های مالی و کسب و کار. فوریه – آوریل 2023. ادامه مطلب. رهبران جوان برای شهرهای پایدار - جوانان سفر این دوره جدید معتبر BTEC را برای جوانان 14 تا 15 ساله ارائه می دهند



:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : organicagri
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()

صفحه قبل 1 ... 15 16 17 18 19 ... 20 صفحه بعد